Sådan forbedrer du din WordPress-hjemmeside eller blog

Tjekliste til at forbedre din WordPress-side – 10 enkle trin!

Driver du en hjemmeside via WordPress? I dette indlæg giver jeg dig en gennemført tjekliste med 10 tips, som du bliver nødt til at kigge på. Måske bruger du allerede nogle af metoderne på din egen WordPress-side, men så kan du tage et kig på de øvrige.

Du finder med garanti et par ændringer eller tre, som du kan foretage på din egen side, efter du har læst indlægget.

Brug indholdsfortegnelsen herunder for at springe direkte til de emner, du ikke allerede har styr på.

Og sidste ting, inden jeg lader dig drøne dernedad: Hvis du kan bruge nogle af disse tips, så må du meget gerne dele indlægget med dine venner og kollegaer – brug knapperne i bunden.

God fornøjelse! 🙂

#1 – Meta title
#2 – Meta description
#3 – H-tags
#4 – Responsive design
#5 – Kontakt
#6 – Permanente links
#7 – Tekster
#8 – Video
#9 – Brugervenlighed
#10 – Sociale netværk

#1 – Meta title

Meta titlen er den overskrift, som vises i Google, når man ser dit indlæg i søgeresultaterne. Den har stor betydning af flere årsager. Først og fremmest spiller den en SEO-mæssig rolle, da du kan skrive din meta title ud fra dit søgeord. Dette vil så hjælpe Google til at forstå, at når folk søger på det konkrete søgeord, så vil netop dit indlæg være mere relevant at vise i søgeresultaterne.

Hvis du allerede nu er forvirret over udtrykket ‘SEO’, så kan du læse mit andet indlæg: Hvad er SEO?

For det andet spiller det også en stor rolle, hvad angår konverteringen fra Google til dit website. Ligesom med overskrifter i aviser, netaviser og generelle blogindlæg, så har overskriften en stor betydning for læserens nysgerrighed.

Din meta title kan med andre ord have stor indflydelse på, om de personer, som søger på Google, vælger at klikke på dit indlæg frem for konkurrentens.

Du skal derfor inkludere dit/dine søgeord i din meta title, så du giver indlægget og dit website en større SEO-værdi. Samtidig skal du sørge for at skrive en pirrende og opmærksomhedsskabende meta titel, så folk rent faktisk har lyst til at klikke ind og læse mere på netop din side.

Du bør dog sørge for, at selve indholdet i indlægget rent faktisk stemmer overens med det, du lokker med i din meta title i Googles søgeresultater.

Hvis folk ikke kommer ind til det, de regnede med, så klikker de sig højst sandsynligt hurtigt tilbage til Google, og dette skaber en høj bouncerate og en lav sessionsvarighed, hvilket er dårligt for din SEO.

Du kan med fordel bruge det populære WordPress-PlugIn ‘WordPress SEO’ af Yoast. Dette PlugIn giver dig mulighed for at skrive din meta title direkte under hvert indlæg, når du redigerer det. Se billedet nedenfor for at se, hvordan du f.eks. kan bruge ‘WordPress SEO’ til at ændre din meta title.

Sådan indtaster du meta title med WordPress SEO af Yoast.

 

Du kan hente PlugIn’et gratis her: https://wordpress.org/plugins/wordpress-seo/

#2 – Meta description

En meta description er den lille introducerende tekst, du ser under meta title i Googles søgeresultater (se billedet nedenfor – meta description markeret med rød).

Den bruges til at give den søgende på Google et kort billede af, hvad de kan forvente, hvis de klikker sig fra Google og videre ind på netop din side.

Eksempel på hvordan en meta description ser ud i Googles SERP

Der er efterhånden mange SEO-eksperter, som hævder, at indlæggets meta description ikke har nogen direkte SEO-mæssig værdi længere. Det er også meget muligt – jeg melder pas -, men ikke desto mindre vil din meta description alligevel have en indirekte værdi.

Dette skyldes, at den har en effekt på konverteringsraten fra Google og ind til dit indlæg, ligesom meta titlen har. Du kan bruge denne lille tekst til at give den søgende en kort, men stærk salgstale, og dermed øge chancen for et klik ind til dit website.

Du kan godt risikere, at Google vælger at vise en anden meta description end den, du selv har formuleret. Dette kan skyldes, at en person har søgt med et søgeord eller en søgefrase, som ikke er helt det samme som det søgeord, du har optimeret dit indlæg og din meta description mod.

Men frygt ej – du har formentlig rettet dit indhold imod et bestemt søgeord eller et par stykke, og dermed er det vigtigste også, at din meta description vises korrekt, når personer søger på netop dette.

Når du skal skrive din meta description, så kan du igen bruge PlugIn’et ’WordPress SEO’ af Yoast, ligesom du gjorde det med dine meta titles.

Din description må højst fylde 156 tegn inklusiv mellemrum, for at det kan vises korrekt i Google. Du kan bruge Yoasts ’WordPress SEO’ til at se antal tegn brugt og antal tegn tilbage – dette ser du direkte under den boks, hvori du indtaster din meta description. Du kan også vælge at bruge et mere præcist tool såsom http://www.lettercount.com/, som er helt gratis.

Sådan laver du en meta description til Googles søgeresultater

OBS!: Vær opmærksom på, at hvis dit indlæg vises med dato foran, når man finder det i Googles søgeresultater, så optager datoen 13 ud af de 156 tilladte tegn. Sørg derfor for at skrive en description på højst 143 tegn inklusiv mellemrum, hvis dette er tilfældet.

#3 – H-tags

H-tags står for ’Header tags’, som så igen bare betyder ’Overskrifter’. Der findes seks H-tags, henholdsvis H1, H2, H3, H4, H5 og H6. H-tags bruges først og fremmest til at lave overskrifter, som gør teksten i dit indlæg mere læsevenlig.

Dette har for det første stor betydning for, om de besøgende rent faktisk kan holde ud at læse dine tekster.

Men derudover har det også en SEO-mæssig værdi, når du bruger dine H-tags korrekt. Specielt H1-tags og H2-tags menes stadig at have direkte indvirkning på din SEO, mens de resterende H-tags har indirekte indvirkning, da de hjælper med at holde læseren længere tid på din side, og dermed skaber højere sessionsvarighed og forhåbentligt lavere bouncerate.

Du bør kun bruge dit H1-tag én gang pr. side eller indlæg. Derefter kan du bruge dine H2-tags til de resterende underoverskrifter igennem teksten.

Sørg desuden for at inkludere dit søgeord eller søgefrase i dit H1-tag og i mindst ét af dine H2-tags. På den måde skaber du større SEO-værdi ved at hjælpe Google med at se, at dit indlæg handler om lige præcis dét søgeord/emne.

Du kan lave dine H-tags på flere forskellige måder, men herunder viser jeg dig bare de tre letteste metoder.

  • Direkte i WordPress indlægsredigering – Når du er inde og redigere i dit indlæg eller din side direkte i WordPress, så kan du klikke på ’Vis/skjul værktøjslinje’ lige under overskriftsboksen. Derefter klikker du på ’Afsnit’ (som vist på billedet nedenfor). Så kan du bare markere den enkelte overskrift eller underoverskift i indlægget, og vælge hvilket H-tag du vil tilegne denne.

Sådan laver du H-tags direkte i indlægsredigeringen i WordPress

  • HTML direkte i WordPress indlægsredigering – Alternativ kan du klikke på ’Tekst’ ved siden af ’Visuel’ (som vist på billedet nedenfor). Så finder du den overskrift eller underskrift, du vil ændre, og indsætter det ønskede H-tag som HTML-kode. Hvis det skal være et H1-tag, så skriver du <h1> foran overskriften, og </h1> efter overskriften. Det samme gør du med H2-tags: <h2>Overskrift</h2>, osv.

Sådan laver du H-tags direkte i WordPress med HTML-kode

  • Direkte i Microsoft Word – Den tredje mulighed er, at du laver din H-tags direkte i Word, hvis du bruger dette program til at skrive dine tekster (se billedet nedenfor). Du markere bare overskriften og klikker på ’Overskrift1’ for at lave et H1-tag, ’Overskrift 2’ for at lave et H2-tag, osv. Når du så copy-paster teksten ind i dit WordPress-indlæg, så ændres overskrifterne og underoverskrifterne automatisk til H-tags som HTML-kode.

Sådan laver du H-tags direkte i Microsoft Word

#4 – Responsive design

Når vi taler om hjemmesider, så taler vi ofte om, hvorvidt en hjemmeside er lavet i et responsive design eller ej. Et responsive design betyder sådan set bare, at hjemmesidens layout og udseende tilpasser sig, alt efter hvilken enhed, der bliver brugt til at tilgå hjemmesiden.

Hvis din hjemmeside er lavet i et responsive design, så vises den f.eks. i én version til personer, som tilgår den via en computer, og i en anden version til personer, som tilgår den via en smartphone eller tablet.

Langt de fleste WordPress-themes er efterhånden i responsive designs, men det er alligevel vigtigt, at du lige tjekker efter i det enkelte themes beskrivelse, så du er sikker.

Du kan også søge specifikt efter responsive themes på f.eks. ThemeForest, hvis du vil være helt sikker på kvalitet såvel som responsive design.

Der er nemlig sket en voldsom udvikling mht. antallet er personer, som bruger deres telefoner eller tablets, når de går på nettet, og udviklingen fortsætter derudaf.

Derfor er det også vigtigt, at din hjemmeside vises korrekt til disse personer, så du ikke går glip af potentielle kunder, abonnenter på dit nyhedsbrev, eller hvad du nu sælger eller promovere på din hjemmeside.

Hvis du ikke selv kan finde et responsive theme, eller hvis du ikke selv kan finde ud af at ændre dit nuværende theme til at være responsive, så kan du gøre noget andet.

Som en sidste udvej kan du hyre en webudvikler til at ændre din hjemmeside, så den bliver responsive.

#5 – Kontakt

Hvis du sælger varer eller ydelser via din WordPress-side, så er det super vigtigt, at dine kunder kan få kontakt til dig. Derfor skal du gøre det klart og tydeligt, hvordan man kan få fat i dig.

Du kan enten tilføje dit telefonnummer, e-mail adresse osv., i din footer, dvs. i bunden af din hjemmeside (se billedet nedenfor – markeret med rødt).

Du kan også vælge at inkludere det i din header i toppen af hjemmesiden, eller lave en decideret kontaktside med kontaktformular – eller du kan kombinere alle tingene.

Eksempel på kontaktinformationer i footeren af en WordPress side.

Hvis du vil lave en kontaktside med en kontaktformular, så kan jeg anbefale dig at bruge det WordPress PlugIn, der hedder ’Contact Form 7’.

Alternativt kan du søge efter ’Contact form’ under PlugIns, og så vil du få vist en hel masse bud på PlugIns, som egner sig til at lave kontaktformularer.

#6 – Permanente links

Dette punkt er rimeligt kort, men stadig ret væsentligt. Alle dine links, eller URLs er bygget op på en bestemt måde, og dette kan du selv gå ind og styre i WordPress.

Når du er inde i din backend (kontrolpanel), kan du på ’Permanente links’ under menupunktet ’Indstillinger’ ude i venstre side. Når du er inde på den nye side, så vinger du af i den mulighed, der hedder ’Navn på indlæg’ (se billedet nedenfor), hvorefter du klikker ’Gem ændringer’.

Permanente links i WordPress backend

På den måde vil linket til hvert nyt indlæg eller ny side, du udgiver, automatisk hedde det samme som overskriften på indlægget. Du kan stadig selv styre, hvad linket skal hedde, hvis du ønsker noget andet end selve overskriften.

Dette gør du ved at klikke på ’Rediger’ lige ved siden af linket, under overskriftsboksen i toppen af redigeringssiden (se billedet nedenfor – markeret med rødt).

Sådan ændrer du URL'en i dine WordPress indlæg

#7 – Tekster

Tekst er noget af det vigtigste på din WordPress-side. Det er næsten ligegyldigt, hvilken type virksomhed du har, eller hvilket formål din side har. Gode, velskrevne og hjælpende tekster er et must-have på din hjemmeside uanset hvad.

Dels hjælper sådanne tekster gevaldigt på din SEO, da de giver din hjemmeside en masse værdi i Googles øjne. Men derudover er det også vigtigt at bruge velskrevne tekster, når du gerne vil påvirke folk.

Hvis du f.eks. vil have folk til at købe dit produkt, tilføje dig på dine sociale netværk, eller måske bare melde sig på dit nyhedsbrev – ja, så skal dine tekster virkelig rykke noget i folk.

Dette emne er så stort, at det fortjener et helt blogindlæg for sig selv. Men da jeg ikke har skrevet sådan en indlæg endnu, må jeg nøjes med at henvise dig til Danmarks største kommunikationsblog, BRO Blog.

Du kan lære voldsomt meget om skriftlig kommunikation og kommunikation generelt derovre. Så sørg for at nørde den blog, lige så snart du er færdig her, naturligvis.

Herunder får du dog alligevel 5 punkter, som du kan skrive dine tekster ud fra. Hvis du ikke allerede bruger nogle af metoderne, så vil jeg anbefale dig at prøve dem af. Så kan du se, om du selv synes om dem, og om de gør noget ved dine konverteringer og salg.

Keyword

Ligesom med dine meta titles og meta descriptions skal du også tænke dine keywords, eller søgeord, ind i dine tekster. Lad dog være med at tænke for meget over, hvor ofte dit keyword optræder i løbet af teksten.

Skriv hellere ud fra devisen, at dine tekster skal være nemme og spændende at læse, at de skal kunne afhjælpe en problemstilling, og at dine læsere skal være tilfredse. Dine søgeord og søgefraser vil med høj sandsynlighed optræde et pænt antal gange i løbet af teksten, helt automatisk.

Underoverskrifter

Sørg for at bruge godt med underoverskrifter og afsnit ned igennem din tekst. Dels hjælper det læseren med at danne sig et hurtigt overblik over indholdet i din tekst, og dels kan det hjælpe dig, hvis du har svært ved at skrive længere tekster.

Personligt bruger jeg ofte underoverskrifter, så jeg kan danne mig en idé om, hvilke emner jeg vil runde i løbet af teksten. Og så hjælper det mig også til at skabe en rød tråd i teksten, når jeg laver underoverskrifterne, inden jeg går i gang med selve teksten.

Målgruppe

Når du skriver tekster eller udformer andre former for indhold til din WordPress-hjemmeside, så skal du altid huske din målgruppe. Hvem er modtageren?

Er det en ung gut med krudt bagi? Er det en midaldrende kvinde, som har lidt mere tid til rådighed? Er dine læsere mest til lange eller korte tekster? Lange eller korte sætninger? Stil dig selv disse og lignende spørgsmål, når du skriver dine tekster.

Fagudtryk

Du skal også huske at overveje din brug af fagudtryk, når du formulerer dig. Måske er din typiske læser velbevandret i fagtermerne inden for netop din branche, men måske er han ikke.

Og så er det vigtigt, at du ikke skriver i et alt for teknisk sprog, hvis din læser alligevel ikke forstår hvert tredje ord. Du har f.eks. set mig bruge udtryk som SEO, keywords og konvertering i det her indlæg.

Men det er også fordi, jeg tror, at du, kære læser, har en nogenlunde forståelse for disse udtryk på forhånd. Hvis du ikke har, så kan en hurtig søgning på Google hjælpe dig et langt stykke ad vejen.

Cookiecontent

Dette begreb betyder, at du skal tænke på din læser som en hund, der skal have en godbid. Der er intet nedladende ment ved denne tilgang – det handler sådan set bare om, at du skal give din læser en godbid, når han læser din tekst.

Du skal ville noget med teksten, og du skal hjælpe din læser. Enten skal du afhjælpe en problemstilling, eller også skal du give ham en ny og brugbar viden, som han kan bruge til noget.

Jeg bilder mig dermed også ind, at du forhåbentligt får en eller anden form for småkage ud af at læse det her indlæg. Og velbekomme.

#8 – Video

Når vi taler content marketing, eller indholdsmarkedsføring, så har video længe været det nye sort. I hvert fald hvis vi kigger ud over Danmarks grænser.

Der er mange danske virksomheder og websites, som også har taget dette dejlige medie til sig i deres markedsføring. Det fylder dog stadig en meget lille del af det danske marked, og derfor er det også oplagt at være blandt de få first-movers.

Okay, first-mover er måske så meget sagt, men det er faktisk ikke engang lyv. Der er stadig sygt mange danske hjemmesider og virksomheder, som endnu ikke bruger video som en integreret og målrettet del af deres online markedsføring.

Og det til trods for, at utallige undersøgelser og analyser viser en stadig voksende udvikling af forbrugere, som foretrækker video frem for f.eks. tekst, når de skal finde information på nettet.

Skynd dig derfor at springe med på vognen og lav en masse gode videoer, som du kan bruge til at markedsføre din WordPress-hjemmeside. Videoerne behøver ikke engang at være fantastiske – selv et screencast af en Powerpoint med et speak hen over virker fantastisk. Og selv de enkle videoer er stadig langt mere og bedre, end ingenting.

Hvis du vil bruge screencast til at lave dine videoer, så kan jeg i øvrigt anbefale Screencast-O-Matic, som er et gratis og super nemt program. Den eneste umiddelbare ulempe ved gratis-versionen er det lille Screencast-O-Matic logo nede i venstre hjørne.

Sådan indlejrer du en YouTube-video direkte i dit WordPress-indlæg

Hvis du bruger en YouTube-channel til at uploade dine mange gode videoer til, så kan du efterfølgende indlejre dem direkte i de relevante indlæg på din WordPress-side.

Herunder ser du 3 billeder, som illustrerer, hvordan du får fat i indlejringslinket fra YouTube, som du skal indsætte i dit WordPress-indlæg. Klik på billederne for at forstørre (læg mærke til de røde firkanter).

  1. Klik på ‘Del’ neden under selve YouTube-videoen.
  2. Klik på ‘Indlejring’ ved siden af ‘Del’.
  3. Kopier det markerede stykke kode i den nye fane.
  4. På sidste billede ser du, at jeg også har lavet en rød firkant omkring ‘Vis mere’. Klikker du her, kan du vælge at ændre størrelsen på videoen samt et par andre detaljer. Brug det, hvis det er nødvendigt for dig.

Sådan indlejrer du en YouTube-video på din WordPress-hjemmeside.Sådan kan du lægge en YouTube video op på dit WordPRess-site.Indlejring af YouTube video på WordPress-blog.

Når du markeret og kopieret indlejringskoden, så skifter du over til redigeringssiden for det pågældende WordPress-indlæg. Her klikker du på ‘Tekst’ ved siden af ‘Visuel’ (se billedet nedenfor), hvorefter du indsætter koden. Klik så tilbage på ‘Visuel’ og fortsæt med at redigere resten af dit indlæg.

Sådan indsætte du indlejringskode fra YouTube til WordPress.

 

#9 – Brugervenlighed

Forstå brugervenlighed på den måde, at dine besøgende skal have så nemt ved at komme rundt på din hjemmeside, som muligt. Dette gælder, uanset hvilken type besøgende du får, og hvilken slags hjemmeside, du driver.

Hvis du driver en webshop på din WordPress-side, så skal dine kunder have let og hurtig adgang til kurven, din checkout, og der skal i det hele taget være et godt flow i købsprocessen.

Driver du en almindelig blog på din hjemmeside, så sørg f.eks. for, at der er en god, intern linkstruktur. Den gør det nemmere for dine læsere at finde endnu mere relevant og godt indhold på din side.

Brugervenlighed dækker således over mange forskellige ting, og det kommer helt an på, hvad din hjemmeside skal bruges til. Uanset hvad, så tænk på det sådan her:

  • Dine besøgende skal fra A til B
  • Du skal gøre det nemmere for dem at komme fra A til B

Interne links

Interne links er links på din egen hjemmeside, som linker videre over til en anden side, men stadig på din egen hjemmeside. Interne links har to primære formål:

  1. De giver din hjemmeside mere SEO-værdi, hvis du bruger dem korrekt
  2. De øger brugervenligheden på din hjemmeside (husk at linke til relevant indhold)

Du kan hurtigt lave links direkte i din WordPress-backend. Det gør du på følgende måde, når du er inde under redigeringssiden for det pågældende indlæg:

  • Markér den tekst, du vil tilegne et link. Klik herefter på det lille kæde-ikon oven over dit indhold (se billedet nedenfor).

Sådan laver du intern linkbuilding på din WordPress-side

  • Nu åbner en ny boks. Indsæt URL’en til den underside, du vil linke til på din blog, i feltet ’URL’ – ELLER – find den ønskede side manuelt i bunden af boksen (se billedet nedenfor).

Lav interne links direkte i din WordPress-backend

Menuer

Menuer kan bruges til gøre det nemmere at navigere rundt på din side. Du kan f.eks. lave en navigationsbar i toppen af din hjemmeside, hvori du indsætter dine fem største kategorier. Herefter laver du så en menu med underkategorier til hver af de fem største.

Webshops bruger ofte menuer til at inddele alle deres produkter i kategorier og underkategorier, så du, jeg, og alle andre kunder har nemmere ved at finde det, vi søger.

Det foregår f.eks. ved, at man først kommer ind under “Tøj til mænd”, herefter “Overtøj”, og så “Læderjakker”, osv., osv. ..

Du kan lave dine egne menuer i WordPress ved at klikke dig ind på ‘Menuer’ i kategorien ‘Udseende’ ude i venstre side af din backend (se billedet nedenfor).

Lav dine egne menuer i WordPress

Hjælp dine besøgende videre

En tredje metode du kan bruge, når du vil gøre livet lettere for dine besøgende, er simpelthen at hjælpe dem på vej.

Tag dem i hånden og guide dem nemt og sikkert videre til næste skridt. Dette kan du gøre på forskellige måder, og igen afhænger det meget af din målgruppe og formålet med din hjemmeside.

Herunder får du dog en håndfuld enkle tricks til at hjælpe dine besøgende videre:

  • Brug billeder og grafik til vise, hvad de besøgende skal gøre. Du kan f.eks. bruge pile, pegende fingre, retningsbestemt blik fra et par øjne, og lignede grafik, som viser den besøgende præcis, hvor de skal rette deres opmærksom hen.
  • Sørg for at have en god linkstruktur i dine indlæg og sider, som hjælper dine læsere nemt videre til det næste, relevante indhold.
  • “Less is more” – Nogle gange hjælper det, at skrue lidt ned for det hele. Du behøver ikke at bruge 48 gule og røde, blinkende pile og bannere, som skriger “Klik her!! KLIK HEEER FOR HELVEDE!!!!”. Faktisk skader denne strategi oftest meget mere, end den gavner. Hold det simpelt, og brug eventuelt bare et lille “Se mere her”, eller “Gå til kassen”, eller hvad du nu vil have dine besøgende til at gøre.

#10 – Sociale netværk

Hvis du er aktiv på diverse sociale netværk såsom Facebook, Twitter, Google+ og Instagram, så gør dine besøgende opmærksomme på dette.

Måske var de slet ikke klar over, at du fandtes på de forskellige platforme, og vil meget gerne følge dig, så de altid får besked, når du har relevante nyheder til dem.

Sørg derfor for:

  1. At de bliver klar over, hvilke sociale netværk, du findes på.
  2. At de hurtigt og nemt kan følge dig på deres favoritnetværk.

Der findes en masse gode PlugIns, du kan bruge til at koble din WordPress-side op til dine profiler på de forskellige sociale netværk.

Du kan f.eks. vælge et PlugIn, som giver dig mulighed for at vise dine profiler direkte i en widget i sidebaren, i bunden af et indlæg, eller hvor nu giver mest mening for dig.

Søg direkte efter de forskellige sociale netværk i PlugIn-sektionen direkte hos WordPress, eller gør det samme hos Codecanyon for at finde professionelle Premium-PlugIns.

Kunne du lide småkagen? Så del gerne med andre 🙂

Jeg er glad for, at du har læst mit indlæg. Jeg har brugt lang tid på det, og derfor synes jeg også, det er ret fedt, at du har taget dig tid til at læse dig vej helt herned.

Kunne du lide indholdet, så del gerne med andre.

Hvis du har tilføjelser til de 10 ovenstående tips, eller sidder du tilbage med endnu flere spørgsmål, end da du startede med at læse indlægget, så smid meget gerne en kommentar herunder.

Sidst men ikke mindst: Jeg vil blive super glad, hvis du vil dele indlægget via de fancy, sociale netværks-knapper herunder.

So long!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Tjekliste til at forbedre din WordPress-side - 10 enkle trin!, 10.0 out of 10 based on 5 ratings

13 kommentarer til “Tjekliste til at forbedre din WordPress-side – 10 enkle trin!

  1. Super godt indlæg! Dejligt let forståetlig, hvis du som mig, ikke er en haj til de tekniske stof. Du er god til at guide en igennem det, og ikke gør det virker så tungt et emne, som det ellers godt kan være. Forstår godt, du har brugt et godt stykke tid på dette indlæg, og det har været det værd. Ingen rigtig godt indlæg! 😀

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 3.7/5 (3 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  2. Hej Julie

    Tusind tak for de pæne ord. 🙂

    Det er så fedt at høre, du kan bruge det til noget. Har du selv en WordPress-side, du skriver på?

    Mads

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Meta Title? Det må være noget nyt 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Tak! Du har reddet min dag. Troede aldrig jeg skulle finde ud af at lave de dumme interne links på min hjemmeside, men nu virker det! :-*

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • Hey Diana

      Glad for, jeg kunne hjælpe. 🙂

      God fornøjelse med dit site!

      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VN:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  5. Listen mangler efter min mening et pkt. 11: Sikkerhed. For en vigtig del af at have succes med sin egen WordPress-installation er, at den er sikret bedst muligt mod hacker-angreb der bl.a. kan komprimitere data, inficere webhotellet med virus og og andre former for misbrug af bloggen f.eks. kommentarspam.

    En kort gennemgang af nogle af de lettere måder at sikre sin blog på, kan ses på http://unitate.dk/wordpress-sikkerhed-sadan-kan-du-undga-at-blive-hacket/

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  6. RIgtig godt skrevet – tak for det. Godt med frisk indspark. Og gode illustrationer.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  7. God side du har med mange gode forslag til sider, og måden det skal gøres. Jeg efterlyser emnet: Editor, alle mine sider skal “pludselig” ændres/redigeres med koder og det kan jeg ikke arbejde med. Jeg kan ikke se, hvordan jeg ændre dette og ved heller ikke, hvordan jeg har fået “installeret” til disse koder? Kan du fortælle mig, hvordan jeg ændre tilbage til redigering på siden så jeg skriver/ændre/redigerer i den side jeg kan se

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  8. Fantastisk!!
    Jeg var ved at rive håret af i bar frustration over ikke, at vide hvad de latterlige ord på Google hed!
    Meta tekst!
    Tak!
    Det så virkeligt tåbeligt ud, at der stod “se mere.se mere.se mere. se mere.” sån ca. 27.000 gange når man googlede min side?
    Tak??

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  9. Hej Mads
    Tak for dine input. Er selv startet med min egen blog, og jeg vil kunne bruge rigtig mange af dine foreslog.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  10. Hej Mads,
    1000 tak for at du deler din viden !
    Jeg kæmper netop nu med det med H1, H2 osv. Har fulgt din anvisning og forsøger at gøre som du skriver i ‘Direkte i WordPress indlægsredigering’. Skal det forståes sådan at det der i dropdown-menuen står som ‘Overskrift 1’ er H1 ? Altså markerer jeg blot det i min tekst som skal være H1 og så trykker ‘Overskrift 1’ ? Og så er den plingeling ?
    Hilsen :-)Pi

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  11. Kan du hjælpe mig med, hvordan jeg opsætter/udvælger et specifikt billede til de forskellige websider, som bruges, når man deler links til hjemmesiden fx. via Facebook eller andre sociale medier. For jeg vil gerne selv kunne vælge, hvilket billede, der vises, når der linkes til hjemmesiden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  12. Tak for super fint indlæg. Jeg blev faktisk noget klogere, selvom jeg er godt i gang med min blog. Tak for nem og overskuelig læsning:o)
    Hilsen Benedicte

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Skriv en kommentar